Interneto svetainė PapilduInfo.lt skirta teikti teisingai, mokslinių tyrimų rezultatais patvirtintai informacijai apie maisto papildus sportininkams. Maisto papildai sportininkams, atsižvelgiant į mokslo duomenis apie papildų veiksmingumą ir vartojimo saugumą, yra suskirstyti į 4 grupes: A, B, C, D.

Svetainėje pateiktos A ir B grupės maisto papildų vartojimo esminės rekomendacijos.
Svetainės informacija nėra susijusi su jokia maisto papildų bendrove, asmenimis, suinteresuotais parduoti maisto papildus, ar kitais komercinius siekius plėtojančiais trečiaisiais asmenimis.

 Be raštiško leidimo cituoti, publikuoti ir kitaip viešai skelbti projekte papilduInfo.lt publikuojamą informaciją griežtai draudžiama

 

A grupė

Tikrai veiksmingi maisto papildai.

Maisto papildų veiksmingumas ir vartojimo saugumas įrodytas daugeliu mokslinių tyrimų rezultatais.

B grupė

Galimai veiksmingi maisto papildai.

Tai maisto papildai, kurių veiksmingumas pagrįstas teoriškai. Veiksmingumą įrodo daugelis, bet ne visi moksliniai tyrimai.

C grupė

Maisto papildai, kurių veiksmingumas neįrodytas.

Tai maisto papildai, kurių daromas poveikis tik iš dalies pagrįstas teoriškai...

D grupė

Neveiksmingi ir/ar draudžiami maisto papildai.

Moksliniais tyrimais patvirtintas neveiksmingumas.

Grupės

Mitybos ir papildų rekomendacijos lengvosios atletikos sportininkams

Skaityti daugiau...Tarptautinė lengvosios atletikos federacijų asociacija (IAAF) 2019 m. paskebė mitybos rekomendacijas lengvosios atletikos sportininkams. Tai viena išsamiausių rekomendacijų, liečianti mitybos periodizaciją, energijos ir baltymų reikmes, skysčių poreikį. Be šių temų pateikta ir išsamios maisto papildų rekomendacijos įvairių lengvosios atletikos rungčių sportininkams. Su straipsniu išsamiai galima susipažinti ČIA.

Išsamiai su papildų rekomendacijoms galima susipažinti ČIA

Baltymai ir angliavandeniai per pirmas dvi valandas po dviračo mynimo iki išsekimo pagerina fizinį darbingumą sekančią dieną

Skaityti daugiau...Yra žinoma, kad baltymų vartojimas iš karto po jėgos krūvio padidina baltymų sintezę. Kaip baltymai įtakoja fizinį darbingumą, jei vartojami po sekinančio aerobinio fizinio krūvio, nėra iki galo aišku. Tyrimas parodė, kad baltymai vartojami kartu su angliavandeniais 2 val. laikotarpiu po krūvio turi teigiamą įtaką sekančios dienos fiziniui darbingumui. Išsamiau ČIA

Kavos vartojimas didina išvermės ypatybes

 

Skaityti daugiau...

 

 

 

Ištvermės ypatybes ugdantys sportininkai  plačiai vartoja kofeiną. Manoma, kad kofeinas įtakoja fizinį darbingumą ir gali pagerinti varžybų rezultatus. Gana dažnai kofeino šaltiniu būna kava. Ar kava gali veiksmingai įtakoti ištvermės ypatybes? Atliktos literatūros šaltinių meta analizės tikslas buvo:

·         nustatyti kokį poveikį  kavos vartojimas prieš krūvį turi fiziniam darbingumui;

·          nustatyti ar kava turi įtaką  patiriamam krūvio intensyvumo suvokimui;

·          tyrimų rezultatus pateikti suprantama sportininkams forma.

Buvo atlikta mokslinių straipsnių meta-analizė (1) trijose pagrindinėse duomenų bazėse.  Daugiau kaip pusė tyrimų rodo, kad vartojant kofeiną aerobinis darbingumas ženkliai padidėja – laikas  iki išsekimo ribos (time to exhausting) padidėja vidutiniškai 24.2 procentais.  Intensyvus fizinis krūvis subjektyviai buvo toleruojamas geriau.

Išvada:  daugiau kaip pusė mokslinių straipsnių rodo kavos, kaip ergogeninės substancijos, teigiamą poveikį su ištvermės savybėmis susijusiomis dviračių  ir bėgimų rungtims. Teigiama, kad norint pagerinti ištvermės reikalaujantį fizinį darbingumą  reikėtų vartoti kavos tiek,  kad organizmas gautų  3- 8,1 mg/kg kūno masės kofeino ir kad tai yra saugi alternatyva sintetinio  kofeino vartojimui.

Projekto tikslas

Projekto tikslas yra pateikti  naujausią  informaciją apie maisto papildus sporte ir rekomendacijas kaip parinkti veiksmingus (poveikis patvirtintas moksliniais tyrimais)  bei saugius (nedraudžiamus sporte) maisto papildus įvairių sporto šakų atletams