A grupė

Tikrai veiksmingi maisto papildai.

Maisto papildų veiksmingumas ir vartojimo saugumas įrodytas daugeliu mokslinių tyrimų rezultatais.

B grupė

Galimai veiksmingi maisto papildai.

Tai maisto papildai, kurių veiksmingumas pagrįstas teoriškai. Veiksmingumą įrodo daugelis, bet ne visi moksliniai tyrimai.

C grupė

Maisto papildai, kurių veiksmingumas neįrodytas.

Tai maisto papildai, kurių daromas poveikis tik iš dalies pagrįstas teoriškai...

D grupė

Neveiksmingi ir/ar draudžiami maisto papildai.

Moksliniais tyrimais patvirtintas neveiksmingumas.

Naujienos

TOK rekomendacijos aukšto meistriškumo sportininkams, vartojantiems maisto papildus


Skaityti daugiau...Įvairaus meistriškumo sportininkai dažnai vartoja maisto papildus.  Kai kurie papildai iš tiesų gali pagerinti sportininko rezultatus. Tačiau kai kurie  gali pakenkti sportininko sveikatai ar sumažinti fizinį darbingumą ir/ar turėti įtakos dopingo testo rezultatams. Didžiausią sportininkų  vartojamų papildų grupę sudaro papildai, skirti fiziniam darbingumui gerinti. Tačiau tik keli šių papildų  turi gerus  veiksmingumo įrodymus. Tai -  kofeinas, kreatinas, beta-alaninas, natrio bikarbonatas, dietiniai nitratai. Vartojant šiuos ir kitus papildus, reikia atsižvelgti į daugelį faktorių: individualias sportininko ypatybes, sporto šakos specifiką, papildų vartojimo laiką, vartojamos dozės dydį. Apie tai yra kalbama STRAIPSNYJE,  kurio autoriai yra šios srities profesionalai.

Mitybos laiko rekomedacijos

Skaityti daugiau...Tarptautinė sporto mitybos asociacija (angl. ISSN – International Society of Sports Nutrition) pateikė apžvalginį straipsnį (metaanalizę) apie pagrindinių maisto medžiagų vartojimo laiką sveikiems sportuojantiems asmenims. Straipsnyje ypatingas dėmesys skirtas mitybos laiko rekomendacijoms aukšto meistriškumo sportininkams, siekiantiems padidinti darbingumą ar paveikti kūno kompozicijos pokyčius. Su straipsniu išsamiai galima susipažinti ČIA

Skaityti daugiau...

Baltymų vartojimo rekomendacijos sportuojantiems

Skaityti daugiau...

 Tarptautinė sporto mitybos asociacija  remdamasi naujausiais moksliniais  tyrimais  pateikė   rekomendacijas, liečiančias sportuojančių asmenų baltymų vartojimą    (ISSN, 2017).

Pateikiame sutrumpintas rekomendacijas.

Skaityti daugiau...

Kreatino vartojimo rekomendacijos sportuojantiesiems

Skaityti daugiau...Tarptautinė sporto mitybos asociacija (ISSN – The International Society of Sports Nutrition ), remdamasi naujausiais moksliniais  tyrimais,  pateikė kreatino vartojimo    rekomendacijas sportuojantiesiems ir medicinos specialistams.  REKOMENDACIJOS

Skaityti daugiau...

Nepakankamas vitamino D kiekis neigiamai veikia atletų jėgą ir galingumą

Skaityti daugiau...Tyrimas atliktas Tulsa universitete nustatė, kad nepakankamas vitamino D kiekis gali sumažinti sportininkų fizinį darbingumą.

Skaityti daugiau...

Baltymai ir angliavandeniai per pirmas dvi valandas po sekinančio dviračo krūvio pagerina fizinį darbingumą

Skaityti daugiau...Yra žinoma, kad baltymų vartojimas iš karto po jėgos krūvio padidina baltymų sintezę. Kaip baltymai įtakoja fizinį darbingumą, jei vartojami po sekinančio aerobinio fizinio krūvio, nėra iki galo aišku. Tyrimas parodė, kad baltymai vartojami kartu su angliavandeniais 2 val. laikotarpiu po krūvio turi teigiamą įtaką sekančios dienos fiziniui darbingumui. Išsamiau ČIA

Projekto tikslas

Projekto tikslas yra pateikti  naujausią  informaciją apie maisto papildus sporte ir rekomendacijas kaip parinkti veiksmingus (poveikis patvirtintas moksliniais tyrimais)  bei saugius (nedraudžiamus sporte) maisto papildus įvairių sporto šakų atletams